Dagstur med sykkel, hunder og henger. 33 Km

Dagen var satt for en dagstur for å sjekke forholdene i Nes skogen. Våren har ankommet og skogen er full av liv. Både store og små dyr, farlige og ufarlig. Alle har begynte sin oppvåkning fra kong vinter. Snøen har smeltet, i grøftekantene spirere hestehovene frem, det sildrer i bekker og ser man nøye kan man se bevegelse i både gress og mose.

Dette ble en lett tur med snitt fart på 11 km. Hundene jobbet meget godt. Når man sykkler og ikke kickbiker tror jeg  det er viktig å passe på at linen er stram hele veien. Det er lett for hundene og hvile seg på at det sykkles. Jeg lot hundene dra sykkelen på slettene og korte oppoverbakker. De lengre bakkene sykklet jeg.  Dette gjorde at vi fikk et gjevnt tempo. Veier man 90 + , er det ikke lenger snakk om medium tung last for to sibirske huskyer.  Fikk en bedre opplevelse med sykkel og henger, en jeg har gjort med kickbike og henger. Så dette har jeg tenkte å fortsette med.

Vi avsluttet treningsturen med bålkos, kotelletter og stekte rundstykker. Hele turen var det en deilig sval sykkelbris. I det jeg fikk fyr på bålet, ble det vindstille. Magisk 🙂

Om ikke kong vinter kommer tilbake tirsdag, blir det en tur innover til Bjørknesjøen / Mangen i helgen. Følg med !

Bilder fra turen: 

Skjermbilde 2015-04-13 kl. 19.58.38

Legg igjen en kommentar